La tutora de l'alumna em va demanar més informació sobre l'alumne per preparar l'entrevista amb el pares del subjecte, i vaig oferir-li les següents dades:
- Últimament el veig absent mentalment,
fa veure que escolta, que entén el que li explico, però quan li demano que m’ho
expliqui o li poso exercicis no ho fa bé, tot i que prèviament m’hagi dit que
ho ha entès.
- Es bloqueja amb preguntes molt
òbvies, fàcils, i que haurien d’estar automatitzades.
Quan li faig explicacions sobre, per
exemple, “ss”, “rr”, “gu/g”, etc. he de desglossar molt l’explicació, he
d’explicar-li coses molt molt bàsiques i sovint no m’entén o no em sap
respondre coses fonamentals.
Ex: treballant l’apòstrof, li vaig demanar
que em digués paraules que comencin amb vocal i no me’n va saber dir cap.
Gesticulava pujant i baixant les espatlles com si no entengués el que li dic.
Li vaig demanar que escrivís les vocals i va escriure “astaba” (????), li vaig
preguntar què havia escrit, i diu “Ai no malament! A veure.. quina podria
posar...”. Li vaig donar com a pista “n’hi ha cinc”. Gerard: “e?, i?,
a?...o?.....u?” (les diu desordenades!!). Li dic que sí. I diu “Ah vale!! A, e,
i , o , u!!”. Després ja va fer bé l’exercici.
És evident que
coneix les vocals però no entén els enunciats oralment, el que li demano, tot i
que siguin preguntes molt simples. He de fragmentar molt les tasques, les
explicacions, i tot i acabar a lo més bàsic (dir les vocals), sovint tampoc
segueix les explicacions.
Ex.: no va entendre el següent enunciat
oral: “Escriu una frase que tingui la paraula “esquirol””. Només va escriure
“asquirol”. Li torno a dir l’enunciat d’una altra manera i escriu, en columna
“asquirol” (a sota) “quina” à em penso que ho relaciona
amb el que vam treballar l’altre dia de trobar paraules amb sons iguals “qu”.
Però aquesta tasca no té res a veure amb la que li estava demanant.
- Molta dificultat d’accés al lèxic i
de raonament.
- Poca memòria de treball.
- Dificultat en matemàtiques, càlcul
mental; estem treballant les taules de multiplicar però li costen, encara anem
per la del 6.
- Molt mala còpia, moltes omissions.
- Hauria de treballar més a casa: còpia
i taules de multiplicar. Jo li poso feina a vegades però rarament me la porta
pel dia que li demano. L’acaba fent, però tard.
- L’actitud sempre és molt bona, és
molt obedient, molt bon nen.
No hay comentarios:
Publicar un comentario