viernes, 3 de mayo de 2013

Cas 1 (G.T.) Anotacions per a preparar Entrevista amb pares.



La tutora de l'alumna em va demanar més informació sobre l'alumne per preparar l'entrevista amb el pares del subjecte, i vaig oferir-li les següents dades: 


- Últimament el veig absent mentalment, fa veure que escolta, que entén el que li explico, però quan li demano que m’ho expliqui o li poso exercicis no ho fa bé, tot i que prèviament m’hagi dit que ho ha entès.

- Es bloqueja amb preguntes molt òbvies, fàcils, i que haurien d’estar automatitzades.
Quan li faig explicacions sobre, per exemple, “ss”, “rr”, “gu/g”, etc. he de desglossar molt l’explicació, he d’explicar-li coses molt molt bàsiques i sovint no m’entén o no em sap respondre coses fonamentals. 

            Ex: treballant l’apòstrof, li vaig demanar que em digués paraules que comencin amb vocal i no me’n va saber dir cap. Gesticulava pujant i baixant les espatlles com si no entengués el que li dic. Li vaig demanar que escrivís les vocals i va escriure “astaba” (????), li vaig preguntar què havia escrit, i diu “Ai no malament! A veure.. quina podria posar...”. Li vaig donar com a pista “n’hi ha cinc”. Gerard: “e?, i?, a?...o?.....u?” (les diu desordenades!!). Li dic que sí. I diu “Ah vale!! A, e, i , o , u!!”. Després ja va fer bé l’exercici.

            És evident que coneix les vocals però no entén els enunciats oralment, el que li demano, tot i que siguin preguntes molt simples. He de fragmentar molt les tasques, les explicacions, i tot i acabar a lo més bàsic (dir les vocals), sovint tampoc segueix les explicacions. 

            Ex.: no va entendre el següent enunciat oral: “Escriu una frase que tingui la paraula “esquirol””. Només va escriure “asquirol”. Li torno a dir l’enunciat d’una altra manera i escriu, en columna “asquirol” (a sota) “quina” à em penso que ho relaciona amb el que vam treballar l’altre dia de trobar paraules amb sons iguals “qu”. Però aquesta tasca no té res a veure amb la que li estava demanant.

- Molta dificultat d’accés al lèxic i de raonament.

- Poca memòria de treball.

- Dificultat en matemàtiques, càlcul mental; estem treballant les taules de multiplicar però li costen, encara anem per la del 6.

- Molt mala còpia, moltes omissions.

- Hauria de treballar més a casa: còpia i taules de multiplicar. Jo li poso feina a vegades però rarament me la porta pel dia que li demano. L’acaba fent, però tard.

- L’actitud sempre és molt bona, és molt obedient, molt bon nen.

No hay comentarios:

Publicar un comentario