Benvinguts,
Sóc
la Naïs Cortinat i us convido a fer un cop d’ull al meu blog del Pràcticum II
que fa referència a les pràctiques que estic desenvolupant a l’Escola
Montessori de Girona.
Duré a terme una intervenció
psicopedagògica en un àmbit d’educació escolar (de 0 a 18 anys d’edat), a les
etapes d’Infantil, Primària, Secundària i Batxillerat.
En referència als objectius,
des d’un principi els havia plantejat d’una manera molt genèrica amb la
intenció de poder abarcar-ho tot, però actualment trobo més adient centrar-me
en uns de més concrets i detallats per tal de poder-hi aprofundir-hi més.
Els objectius que
m’he plantejat són els següents:
ü Seguiment i reforç de
12 alumnes de l’escola a petició del tutor mitjançant una “Sol·licitud” o
“Demanda” on se’ns exposa el motiu de la consulta. Per a cada alumne treballo
competències diferents, en funció de les dificultats i idiosincràsies de cada
cas.
Els
alumnes amb els que estic treballant fins ara són:
·
1a
alumna de l’Etapa Infantil
·
7
alumnes de l’Etapa Primària
·
3
alumnes de l’Etapa Secundària
·
1a
alumna de Batxillerat
Aquesta
tasca l’estic duent a terme des del 8 de Gener del 2013, i hi destino, per cada
alumne, 30 minuts al dia cada dia de la setmana. Ja estem veiem molta milloria
en la major part dels casos.
Per
altra banda, actualment la Psicopedagoga del centre em vol derivar 6 alumnes
més per fer-hi la següent intervenció:
ü Valoracions psicopedagògiques
de l’alumnat: Entrevista, administració de tests i qüestionaris i elaboració
d’informes.
o Etapa Infantil i Primària.
Recentment
també m’han derivat una alumna de 4rt d’ESO perquè li faci un entrenament
cognitiu. Actualment estic recopilant informació de l’alumna per tal de poder
elaborar els materials adients per desenvolupar un Pla de Treball el més ajustat
possible.
A
grans trets, doncs, les principals tasques que executaré són les següents:
Equip de suport a
l’acció docent en l’atenció a la diversitat.
•
Oferir
un seguiment i reforç de les diferents
àrees més problemàtiques per cada alumne.
•
Oferir
suport i facilitar recursos (materials, organitzatius, metodològics,
curriculars....) a l’equip docent, perquè aquest pugui desenvolupar millor la
seva tasca d’atenció a la diversitat.
•
Atenció
directa a l’alumnat d’acord amb
el criteri de prioritat establert per l’escola.
•
Importància
d’establir espais de reflexió i discussió
per anar creant aquests criteris compartits, recollir necessitats,
oferir pautes d’actuació i coordinar les actuacions .
•
Importància
d’assessorar/coordinar la xarxa de suports del centre (auxiliar,
vetlladors i monitors), de tal manera actuïn d’acord amb els criteris de
l’escola.
•
Aula de recursos a disposició del professorat
per atendre les necessitats educatives de tots els alumnes.
•
Coordinació i Gestió del servei de Classes de Reforç
extraescolar que ofereix l’escola (NOU a meitat de curs!).
• Avaluacions
psicopedagògiques
a determinats alumnes. (NOU a meitat de curs!).
No hay comentarios:
Publicar un comentario