lunes, 15 de abril de 2013

Presentació



Benvinguts,

Sóc la Naïs Cortinat i us convido a fer un cop d’ull al meu blog del Pràcticum II que fa referència a les pràctiques que estic desenvolupant a l’Escola Montessori de Girona.
Duré a terme una intervenció psicopedagògica en un àmbit d’educació escolar (de 0 a 18 anys d’edat), a les etapes d’Infantil, Primària, Secundària i Batxillerat.

En referència als objectius, des d’un principi els havia plantejat d’una manera molt genèrica amb la intenció de poder abarcar-ho tot, però actualment trobo més adient centrar-me en uns de més concrets i detallats per tal de poder-hi aprofundir-hi més.

Els objectius que m’he plantejat són els següents:

ü  Seguiment i reforç de 12 alumnes de l’escola a petició del tutor mitjançant una “Sol·licitud” o “Demanda” on se’ns exposa el motiu de la consulta. Per a cada alumne treballo competències diferents, en funció de les dificultats i idiosincràsies de cada cas.

Els alumnes amb els que estic treballant fins ara són:
·         1a alumna de l’Etapa Infantil
·         7 alumnes de l’Etapa Primària
·         3 alumnes de l’Etapa Secundària
·         1a alumna de Batxillerat

Aquesta tasca l’estic duent a terme des del 8 de Gener del 2013, i hi destino, per cada alumne, 30 minuts al dia cada dia de la setmana. Ja estem veiem molta milloria en la major part dels casos.

Per altra banda, actualment la Psicopedagoga del centre em vol derivar 6 alumnes més per fer-hi la següent intervenció:
ü  Valoracions psicopedagògiques de l’alumnat: Entrevista, administració de tests i qüestionaris i elaboració d’informes.
o   Etapa Infantil i Primària.
Recentment també m’han derivat una alumna de 4rt d’ESO perquè li faci un entrenament cognitiu. Actualment estic recopilant informació de l’alumna per tal de poder elaborar els materials adients per desenvolupar un Pla de Treball el més ajustat possible.



A grans trets, doncs, les principals tasques que executaré són les següents:

Equip de suport a l’acció docent en l’atenció a la diversitat.
       Oferir un seguiment i reforç de les diferents àrees més problemàtiques per cada alumne.
       Oferir suport i facilitar recursos (materials, organitzatius, metodològics, curriculars....) a l’equip docent, perquè aquest pugui desenvolupar millor la seva tasca d’atenció a la diversitat.
       Atenció directa a  l’alumnat d’acord amb el criteri de prioritat establert per l’escola.
       Importància d’establir espais de reflexió i discussió  per anar creant aquests criteris compartits, recollir necessitats, oferir pautes d’actuació i coordinar les actuacions .
       Importància d’assessorar/coordinar la xarxa de suports del centre (auxiliar, vetlladors i monitors), de tal manera actuïn d’acord amb els criteris de l’escola.
       Aula de recursos a disposició del professorat per atendre les necessitats educatives de tots els alumnes.
       Coordinació i Gestió del servei de Classes de Reforç extraescolar que ofereix l’escola (NOU a meitat de curs!).
       Avaluacions psicopedagògiques a determinats alumnes. (NOU a meitat de curs!).

No hay comentarios:

Publicar un comentario